En ny og bedre måte å kjøpe bil på.

Jeg er utrolig glad for at jeg valgte å kjøpe ny bil hos SEAT, sier Paulina, som aldri hadde trodd at det kunne være så enkelt å bestille ny bil.

Les mer om Paulinas erfaringer her.

Tidsklemma kom stadig i veien

At det i det hele tatt ble noe av, kan hun takke SEAT for.- Jeg hadde lenge hatt i bakhodet at jeg ønsket meg en ny bil, men jeg var langt fra å ta selve avgjørelsen. Da jeg fikk vite at SEAT kunne komme hjem til meg for en prøvekjøring, var det plutselig mulig å få til, ettersom det sparte meg for all tiden og logistikken ved å besøke en forhandler. Med fleksibiliteten til SEAT ble bilkjøpet en hyggelig opplevelse, fremfor noe som kun skaper stress og hodebry for oss med travle hverdager.

Artikkelen fortsetter under bildene.

Kjærlighet ved første prøvekjøring

For Paulina er det mye som skal klaffe før hun tar avgjørelsen om å kjøpe en ny bil, men det er også viktig å følge hjertet, mener hun. 

- For meg er bilen nærmest en del av familien og noe jeg ikke tar lett på, men i dette tilfellet var det kjærlighet ved første prøvekjøring. Fra det øyeblikket jeg satte meg inn, kjente jeg at dette er en bil jeg både forstår og mestrer godt. Jeg tror mange undervurderer hvor viktig nettopp dét er for trivselen og tryggheten på veien.

Hun måtte aldri overtales til å kjøpe bilen.

– Jeg vil heller si at bilen solgte seg selv, men at SEAT var en utrolig nyttig assistent.

Her kan du lese mer om SEAT

Rask og enkel prosess

Er det noe som kan sette en demper på gleden av å kjøpe ny bil, er det kompliserte formaliteter og lang ventetid – det slapp heldigvis Paulina.

- Jeg tok noe betenkningstid, men da jeg først hadde bestemt meg gikk hele prosessen utrolig raskt og problemfritt. Jeg signerte kontrakten på nett med BankID, og måtte hverken møte opp noe sted eller printe ut og sende papirer i posten. Jeg skrev under hjemme en fredagskveld, og fikk bilen påfølgende onsdag – det var raskere levering på bilen enn det meste jeg handler på nett, ler Paulina.

Bilsalg på kjøperens premisser

Paulina kjenner seg heldig, både med sin nye bil og veien som førte dit.

- Jeg følte meg svært godt ivaretatt, særlig med tanke på hvor mange jeg hører om som kun blir sendt hjem med en bil og regning, som om de ikke var mer enn en salgsstatistikk. Gjennom hele prosessen hos SEAT har jeg fått alt jeg trenger av støtte og informasjon, uten at det har føltes slitsomt og overveldende. Det å slippe innpåslitne selgere, men å kunne vurdere hva jeg ønsker og trenger hjemmefra med familien rundt, ga meg større tillit til bilen jeg kjøpte. 

Les mer om kjøpsprosessen til SEAT

Trygt og forutsigbart

- Når jeg ser tilbake var det godt at hele prosessen var så enkel og oversiktlig. SEAT er åpne og direkte i kommunikasjonen, og jeg var aldri i tvil om hva jeg kjøpte eller hva som var inkludert. Jeg vet om flere som har fått gleden og oppevelsen ved et nybilkjøp ødelagt av skjulte kostnader og regninger i ettertid, som har ført til uenigheter og konflikt med selger. Hos SEAT tok de ansvar for alt, fra registrering, forsikring og service, og alt var inkludert – jeg har ikke behøvd å gjøre noen ting, utover å velge farge og utstyrspakke på nett.

Vil du vite mer?

Paulina valgte SEAT Ibiza

Les mer om Ibiza du også, en snerten bybil med overraskene stor plass. I tillegg får du 15.000 kr i rabatt v/kjøp nå. 

Les mer om Ibiza
Her finner du oss

Selv om bilbutikken er på nett, har vi også fysiske lokasjoner. Kom gjerne på besøk og ta en prat med en av våre selgere. 

Se oversikt
Enkelt å kjøpe, enkelt å eie

Et bilkjøp er en stor investering og det kan være vanskelig å vite at man tar de riktige valgene. Vi i SEAT ønsker å gjøre bilkjøp enklere for våre kunder.

Les mer