Angrerett ved kjøp av SEAT

Angrer du på ditt kjøp får du pengene tilbake. Når du handler varer på nett hos SEAT, har du rett til å angre kjøpet og få pengene tilbake. For at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter ønsker vi at følgende rutiner følges.

  1. Meld fra
    Dersom du ønsker å angre ditt kjøp må dette meldes fra til oss innen to uker etter at du har mottatt alle varene. Du mottok også informasjon om angreretten sammen med varene.
  2. Send eller lever varene til oss
    Varene sendes, eller leveres til en av våre butikker, senest 14 dager etter at du meldte fra at du angrer ditt kjøp. 
    NB! Du er selv ansvarlig for retur av varene og for eventuelle returkostnader. 
    Dersom du ønsker at SEAT skal håndtere returen for deg, vil kostnaden for retur være lik fraktkostnadene for varene fra SEAT og til deg.
  3. Vis omsorg for varen og emballasjen
    Varen og emballasjen skal være i samme stand som da du mottok dette. Dersom varen eller emballasjen har blitt skadet av deg forbeholder vi oss retten til å kreve kompensasjon i form av reduksjon av tilbakebetalt beløp.
  4. Tilbakebetaling av pengene
    Pengene vil tilbakebetales til konto som du oppgir ved returregistrering senest 14 dager etter at du har meldt fra at du angrer ditt kjøp og at varene er returnert oss. I tillegg til varekostnad vil vi tilbakebetale fraktkostnader dersom du har betalt frakt for å motta varen. Evt. fraktkostnader for retur av varene må du selv betale. 

SEAT følger angrerettloven som regulerer kjøp gjort over bl.a. internett.

Vi gjør oppmerksom på at angreretten kun er gjeldene ved kjøp, og at dette ikke omfavner leasing, da det er tjeneste.